Förändrade fjärrvärmepriser 2024

Förändrade fjärrvärmepriser 2024

Omvärldsläget fortsätter att påverka vår fjärrvärmeverksamhet kraftigt. Hög inflation, stigande räntor och framför allt ökande efterfrågan på biobränsle, en följd av Rysslands invasion av Ukraina, har lett till markant ökade kostnader. Detta leder till en större...
Nya avtalsvillkor gällande fjärrvärme från 1 september 2023

Nya avtalsvillkor gällande fjärrvärme från 1 september 2023

Från och med 1 september i år gäller nya avtalsvillkor för fjärrvärmen. Läs de nya villkoren för konsumenter (privathus) här Dessa nya villkor är framtagna mellan Energiföretagen Sverige och Konsumentverket. Läs de nya villkoren för näringsidkare här Dessa nya villkor...
Bollnäs Energi AB satsar 45 miljoner på ny biobränslepanna i Arbrå

Bollnäs Energi AB satsar 45 miljoner på ny biobränslepanna i Arbrå

Styrelsen i Bollnäs Energi AB har beslutat att investera 45 miljoner kronor i en ny biobränslepanna i Arbrå Värmeverk. Satsningen är ett led i att få en helt fossilfri fjärrvärmeproduktionen. I Bollnäs kommuns strategi för Ekologisk hållbarhet finns målet att...
Vi har en ny affärsplan

Vi har en ny affärsplan

Bollnäs Energis styrelse har beslutat att anta en ny affärsplan. Planen sträcker sig åren 2023-2027 och pekar ut inriktningen för bolaget med den långsiktiga visionen ”Den klimatpositiva samhällskraften” som grund. Klicka här för att läsa...
Nya leverantörer

Nya leverantörer

Från och med nu kan du välja Comviq som internetleverantör i vårat öppna fibernät. Tele2 företag har även kommit in som en separat leverantör med företagstjänster.
Årsredovisning 2022

Årsredovisning 2022

Nu finns vår årsredovisining för 2022 publicerad: klicka här för att läsa den.  
Nytt utseende på din faktura

Nytt utseende på din faktura

Vi har bytt faktureringssystem och därför kommer din faktura att se annorlunda ut från februari. Den största skillnaden är att den nu är 2-sidig. Här nedan kan du se exempel och förklaring på vad som är vad (du kan klicka på bilderna för att få upp en större bild)....
Mina sidor – systembyte

Mina sidor – systembyte

Vi byter system för Mina sidor och det kommer tyvärr att medföra ett uppehåll i uppdateringen av information. Du som är van att kunna logga in och se din förbrukning under månaden kommer inte att kunna göra det nu till en början. Det nya systemet beräknas vara på...
Ringer du oss på rätt nummer?

Ringer du oss på rätt nummer?

För att komma i kontakt med oss per telefon ber vi dig att använda 0278 – 254 70. Där får du tre val: Kundtjänst fjärrvärme. Fakturafrågor. Utbyggnad fiber. Om du väntar kvar kopplas du vidare till Kommunens växel där du får prata med en telefonist som kan...